عکاسی تبلیغاتی (Advertising photography)، شاخهای از عکاسی است که عکاس از محصولات، کالاها، تولیدات و خدمات افراد یا شرکتها عکسبرداری میکند. عکاسی تبلیغاتی قسمت مهمی از تبلیغات دنیای امروز را شامل میشود که هدف آن تهیه محتوای تصویری جذاب با درنظر گرفتن عواطف و احساسات مشتریان، برای جذب مخاطب و افزایش فروش است.
تاثیر عکاسی تبلیغاتی بر کسب و کار شما
ما یک فرهنگ بصری هستیم. عکسها تصورات ذهنی را گرفته و ضبط میکنند و به ما کمک میکنند تا بدون نیاز به خواندن مطلب، موضوع را درک نماییم. در این عصر و زمانه که استفاده از دستگاههای تلفن همراه همهگیر شده است، داشتن عکسهای تبلیغاتی خوب مهمتر از همیشه بوده و اهمیت آن احساس میشود. در ادامه به بررسی برخی از آمارهای اخیر در مورد آمارهای تاثیر عکاسی تبلیغاتی برای برند شما توجه کنید:
- مقالاتی با تصاویر مرتبط به طورکلی ۹۴ درصد بیشتر از مقالات بدون تصاویر، موردمطالعه قرارگرفته است.
- مطبوعاتی که با عکس منتشر میشوند تقریباً ۱۵٪ بیشتر بهصورت آنلاین مورد بازدید قرارگرفتهاند نسبت به یک نشریه مطبوعاتی که عکسی نداشته و فقط متن را بهعنوان محتوای خود منتشر میکند.
- ۶۰ درصد از مصرفکنندگان که از جستجوی آنلاین استفاده میکنند میگویند ترجیح میدهند با کسب و کاری تماس بگیرند که لیست آن شامل یک تصویر است.
- تقریباً ۷۰ درصد از خریداران وبسایت تجارت الکترونیک میگویند که تصویر محصول در هنگام تصمیمگیری خریدشان بسیار مهم است.
اهمیت عکاسی تبلیغاتی به قدریه که خیلی از شرکت های تبلیغاتی تمام فعالیت خودشون رو روی عکاسی تبلیغاتی معطوف کردن . چون چیزی که همیشه وجود داشته و داره ، محصول برای فروش هست . و چیزی که همیشه کم بوده و هست ، یک عکاس حرفهایه که بتونه عکسهای مناسبی برای محصول بگیره.